Dezvoltăm competențe
Întregul program de învățare este gândit în jurul dezvoltării competențelor copilului. Învățăm pas cu pas pentru a face tot mai multe în lumea în care trăim.
Prin experiențe practice și lucrul în proiecte, cercetăm, ne punem întrebări, aplicăm ceea ce știm. Rolul profesorului este de a crea contexte pentru dezvoltarea competențelor, a urmări progresul fiecărui copil și a sprijini acolo unde este nevoie.
Copiii Școlii Babel vor susține evaluările naționale pentru clasa a II-a și a IV-a.

Ne concentrăm pe proces.
Rezultatele (dezvoltarea de competențe) sunt la fel de importante ca procesul prin care ele se dobândesc. Acest proces implică eliminarea sentimentelor de frică și rușine din tot ceea ce înseamnă relația de învățare (profesor-copil, copil-copil), înlocuirea motivației extrinseci (prin pedepse și recompense) cu motivația naturală a copilului pentru învățare. Activitățile propuse urmăresc interesele naturale ale copiilor și dorința lor de a reuși. Astfel, ne dorim ca prin școală copiii să-și mențină dragul de învățare cu care au fost înzestrați.

Cultivăm pasiunea și responsabilitatea
Ne dorim să aducem în fața copiilor persoane care prin propriul exemplu modelează ideea de implicare și pasiune pentru diferite domenii ale lumii din jur. Învățători ce sunt pasionați de învățare, artiști care se îngrijesc de frumosul din lume, grădinari ce se preocupă de natură, ingineri și doctori pasionați de găsirea de soluții. Fiecare zi este dedicată descoperirii unui anumit aspect al lumii.
Tematica se regăsește în conținuturile propuse în programul de dimineață (orar conform planului de învățământ național, cu adaptări specifice învățării prin experiență) și în abilitățile dezvoltate pe parcursul după-amiezii în programul de afterschool.

Luni – Ne pasionează autocunoașterea (corp, minte, inimă).
Marți – Ne pasionează frumosul din jur (cultură și exprimare artistică).
Miercuri – Co-creăm mediul în care trăim – școală, cartier, oraș (ecologie, creativitate, meșteșuguri).
Joi – Găsim soluții prin tehnologie (roboți, folosirea calculatorului pentru exprimare și contribuție pozitivă).
Vineri – Avem grijă de natură (grădină, fermă, parc, pădure).

Astfel, copiii vor descoperi domeniul de care le pasă cel mai mult și unde vor dori să își aducă contribuția. Iar părinții au spațiul să se implice prin propriul exemplu de pasiune în învățarea copiilor. O dată la 2 luni, fiecare familie va participa la crearea unei zile în care se vor învăța lucruri din domeniul de activitate al părinților.