Pentru că ne propunem să dezvoltăm competențe, evaluarea joacă un rol esențial, dar cu totul diferit de catalogare, înregimentare, comparare sau motivare prin pedeapsă sau recompensă.

Orice pas sau orice efort spre a face următorul pas spre creștere este văzut, sărbătorit. Profesorul Babel dispune de strategii de identificare a ceea ce poate face copilul mai degrabă decât ceea ce nu poate și știe unde este spațiul de creștere (zone of proximal development) al fiecărui copil.

Perioadele de Genius Time și Project Time sunt ambele perioade de muncă independentă a copilului (individuală sau în grup), timp în care cei doi profesori alocați unui grup de 15-16 copii observă acțiunile concrete ale elevilor, atitudinile și abilitățile lor.

Nu doar profesorii Babel învață să observe fiecare pas făcut spre obținerea competenței. Copiii sunt mereu puși în situația de a aprecia progresul personal, respectiv de a observa acțiuni pozitive ale colegilor. Self & Peer-Evaluation sunt ambele componente importante ale învățării.

Calificativele vor fi o decizie comună între profesor și copil bazată pe acțiuni reale (portofoliile copiilor, notițele profesorilor) și înțelegerea de către copii a ceea ce înseamnă dobândirea cu adevărat a unei competențe. E incredibil cum copiii pot știi exact în ce stadiu sunt când e vorba de schi, mers pe bicicletă sau cățărat în copac. De ce nu ar putea ști exact unde sunt legat de citit, socotit, exprimare scrisă sau orală? E timpul să avem încredere!