Modul în care organizăm timpul copiilor reflectă grija pentru nevoile naturale ale acestora și grija pentru o învățare eficientă.

Momentul de conectare
Începem ziua cu mișcare și activități de dezvoltare personală pentru a ne conecta ca și grup.

Instrucțiuni și contract
Odată ce suntem pregătiți, fizic și emoțional, fiecare elev își alege provocările de învățare la care vrea să răspundă din Contract (invitații de lucru și timp independent dedicat pentru asta). Copiii descoperă astfel cum sunt mai pricepuți (azi comparativ cu ziua de ieri) și cum au progresat pe subiectul pe care îl studiază.

Apoi, ne adunăm din nou în grup pentru a afla lucruri noi despre tainele comunicării, matematicii sau științelor. Timpul dedicat instrucțiunilor diferă pentru fiecare copil, elevii sunt autonomi și pot să continue procesul de învățare pe cont propriu odată ce decid că nu mai au nevoie de mai multe informații sau clarificări din partea dascălului.

Mișcare și timp creativ
Ziua se termină cu o activitate creativă sau cu limba străină predată în mod creativ și relaxat (prin muzică, teatru, dans, artă).

Reflecție
Fiecare zi (la ciclul primar) și fiecare oră (la ciclul gimnazial) se încheie cu un timp dedicat reflecției și integrării, timp în care copiii împărtășesc momentele care au fost semnificative pentru ei din procesul de învățare.

Vinerea, activitățile tuturor claselor sunt organizate în jurul ideii că învățarea nu se întâmplă doar între cei patru pereți ai sălii de clasă. Fiecare clasă are cel puțin două ieșiri pe lună (una în oraș și una în pădure), spații unde copiii pot exersa, observa, aplica în viața reală abilitățile despre care li se vorbește la clasă. Jay Thorne, profesor britanic și specialist în învățarea outdoor este în fiecare vineri alături de copiii ce merg la pădure.