Modul în care organizăm timpul copiilor reflectă grija pentru nevoile naturale ale acestora și grija pentru o învățare eficientă.

Dimineața o începem cu mișcare și conectare la grup prin activități de dezvoltare personală. Pregătiți fizic și emoțional, ne luăm cu toții provocări individuale de învățare în Contract Time (timp pentru învățare individualizată). Descoperim în ce fel suntem mai pricepuți decât în zilele precedente legat de ceea ce am învățat.

Apoi, reuniți în grup, aflăm lucruri noi despre tainele comunicării sau matematicii și științelor. Fiecare secvență de învățare este gândită pe parcursul a două ore intercalate de o pauză. În cele două ore copiii pot trece prin întreg ciclul învățării prin experiență (experiență, reflecție, teoretizare, aplicare)

Ziua se termină cu o activitate creativă sau cu limba străină predată în mod creativ și relaxat (prin muzică, teatru, dans, artă).

Vinerea, activitățile tuturor claselor sunt organizate în jurul ideii că învățarea nu se întâmplă doar între cei patru pereți ai sălii de clasă. Fiecare clasă are cel puțin două ieșiri pe lună (una în oraș și una în pădure), spații unde copiii pot exersa, observa, aplica în viața reală abilitățile despre care li se vorbește la clasă. Jay Thorne, profesor britanic și specialist în învățarea outdoor este în fiecare vineri alături de copiii ce merg la pădure.