Școală primară și gimnazială

Școala Babel este Școală Gimnazială autorizată de Ministerul Educației, începând cu anul școlar 2016 (ciclul primar) și 2018 (ciclul gimnazial). Copiii Școlii Babel susțin evaluările naționale pentru clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a.

Școala Babel aduce în peisajul românesc modelul olandezo-flamand al educației experiențiale, adaptându-l la programa și contextul specific local. Beneficiile acestui model sunt cercetate de mai bine de 40 de ani de către Centrul pentru Educație Experiențială al Universității din Leuven (Belgia) și sunt vizibile în școlile inovative olandeze și belgiene cu care Școala Babel a avut contact în ultimii trei ani. Educația experiențială pune în prim plan calitatea experienței copiilor la școală, dialogul autentic profesor-copil, îndreptarea spre valorile democratice, conectarea cu lumea reală.

Pentru a avea succes în aplicarea acestui model, școala noastră folosește principiile și instrumentele oferite de Comunicarea Nonviolentă (CNV). CNV ne ajută să reinventăm modul în care relaționăm unii cu ceilalți și să creăm o comunitate care servește viața. În cadrul comunității noastre, ne dorim ca nevoile fiecăruia să conteze și ne folosim creativitatea pentru a decide cum să ajungem la îndeplinirea acestor nevoi. Rezultatul pe care îl urmărim este să creăm o școală care îmbogățește viața, în care adulții și copiii contribuie, nestingheriți, de bună voie și din bucurie, la a face viața mai minunată unii pentru ceilalți.

De ce o abordare nouă a învățării în Timișoara?

Inovație

Noul curriculum național pentru învățământul primar oferă un spațiu real pentru noi abordări ale învățării. La Școala Babel utilizăm această oportunitate de inovație în sistem și acceptăm provocarea la libertate lansată de noul curriculum.

Individualizare

Școala Babel face posibil un proces de învățare individualizat, care permite ritmuri diferite de evoluție pentru copii, creativitate de partea profesorului și transparență pentru părinți.

Comunicare interculturală

Curriculum-ul la decizia școlii adaugă un plus de atenție dezvoltării competențelor de comunicare în limba engleză. Școala beneficiază de expertiza de 10 ani în acest domeniu a centrului de limbi străine Babel și de prezența profesorului englez Jay Thorne.

Anul școlar 2019-2020 debutează cu 5 clase pentru ciclul primar și 2 clase pentru ciclul gimnazial, în total 127 de copii. 

Ești curios să afli povestea noastră? Descoperă câteva dintre momentele cheie.

Ciclul primar

Pentru ciclul primar prioritățile Școlii Babel sunt:

  • să ofere un mediu unde copiii își mențin vie curiozitatea față de lume și dorința de învățare;
  • să ajute la formarea de competențe de bază în toate cele 10 domenii de dezvoltare definite la nivel european și în programa națională;
  • să faciliteze fiecărui copil capacitatea de a reflecta asupra propriei experiențe, de a exprima cu încredere propriile trăiri, gânduri, aspirații;
  • să ofere experiențe de lucru în echipă, lucru pe proiecte, activități practice care să ajute la dezvoltarea de lifeskills (empatie, perseverență, creativitate, asertivitate, colaborare);
  • să ofere copiilor experiențe interculturale (profesori vorbitori nativi, invitați din diferite țări).

Ciclul gimnazial

Pentru ciclul gimnazial prioritățile Școlii Babel sunt:

  • să ofere un cadru în care copiii își descoperă talentele și sunt îndrumați într-un mod personalizat de profesori pasionați pe fiecare arie de activitate, pentru obținerea performanței;
  • să faciliteze învățarea limbii engleze tuturor copiilor până la nivel de utilizator independent (B1-B2) până la sfârșitul clasei a VIII-a;
  • să susțină copiii în dezvoltarea competențelor pe materiile de bază conform standardelor naționale și internaționale;
  • să contribuie la dezvoltarea socio-emoțională a copiilor și la exersarea unor abilități pentru o viață împlinită (recunoștința, inițiativa, gândirea pozitivă, leadership, abilități de comunicare și învățare);
  • să ghideze copiii în folosirea tehnologiilor actuale pentru învățare și creație (Google Classroom, Video Editing, Programare, Robotică);
  • să ofere experiențe de implicare socială (voluntariat, proiecte) și dialog intercultural prin care să ghideze copiii spre o participare activă și responsabilă în comunitate.

 

Citește mai multe despre cum lucrăm cu copiii.