Bine ai venit la Centrul pentru Formare în Educație Experiențială!

Ești aici deoarece Învățarea Experiențială te inspiră și dorești să înțelegi ce schimbări poate aduce în viața școlară și personală a copiilor cu care interacționezi, și mai ales cum poți aplica principiile acestei pedagogii în viitorul foarte apropiat.

Citește mai departe pentru a afla mai multe:

Ce este Centrul pentru Formare în Educație Experiențială?

Centrul pentru Formare în Educație Experiențială este un nou proiect al Asociației Părinți în Dialog sub umbrela Babel Școală + Liceu prin care ne alăturăm eforturilor societății civile românești de a contribui la dezvoltarea sistemului educațional. 

Creăm astfel un hub educațional în care profesorii din comunitatea locală (Timișoara, jud. Timiș) dar și națională au acces la formări, materiale de informare și o comunitate de practică în jurul  Învățării Experiențiale și Comunicării Nonviolente. Acestea sunt cele două pedagogii ce stau la baza demersului Babe Școală + Liceul, prima școală experiențială din România, cu experiență de 7 ani de funcționare în sistemul educațional românesc (clasele 0-12).  

Invităm în acest loc toți profesorii care înțeleg importanța stării de bine în procesul de dezvoltare armonioasă a copiilor și care cred că învățarea profundă se întâmplă doar când există implicarea activă a fiecărui copil.  

Pe ce ne bazăm

În România, Babel Școală plus Liceu este singura școală care a adoptat si adaptat principiile educației experiențiale la sistemul românesc. După 7 ani de experiență cu acest tip de educație, echipa noastră este pregătită să împărtășească acest model cu copiii, profesorii și școlile din România.

Chiar de la începuturile sale, din 2016, Școala Babel a oferit profesorilor din comunitate oportunitatea de a se forma alături de echipa școlii pe cele două pedagogii ce ne inspiră și ne motivează eforturile. Am invitat formatori din Belgia, Olanda, Suedia, Anglia care au împărtășit din experiența lor. Am creat materiale utile profesorilor, materiale ce sunt acum disponibile la secțiunea Resurse pe www.scoalababel.ro.

Tipuri de programe oferite de Centrul pentru Formare în Educație Experiențială

Inspiră-te: pachet pentru școli prietene și alte orașe

Înțelege: pachet special pentru profesori și părinți

Agenda 2023/2024

2023:
13 Decembrie, ora 17:00:
Învățarea Experiențială și Comunicarea Nonviolentă, perspectiva școlilor belgiene – cu Monica Diaconu și Manuela Murariu – Diseminare Erasmus+ online: GRATUIT

2024:

23 Ianuarie, ora 17:30: Învățarea Experiențială, perspectiva școlilor olandeze – Diseminare Erasmus+: GRATUIT, sediul Babel Școală+Liceu

2 Februarie: Autonomia și inițiativa elevului în învățare, cu Adriana Bălaj: 3h, 300 lei

Pentru cine este potrivit acest eveniment?

Acest eveniment este dedicat profesorilor de gimnaziu și liceu.

➽ Ce vei descoperi la acest eveniment?

Înțelegerea Autonomiei în Învățare:

  • Definirea conceptului de autonomie în învățare.
  • Identificarea beneficiilor autonomiei în dezvoltarea personală și academică.
  • Inițiativa în Procesul Educațional:
    • Analizarea importanței inițiativei în contextul educațional.
    • Identificarea modalităților prin care elevii pot să-și manifeste inițiativa în procesul de învățare.
  • Exerciții și activități practice pentru dezvoltarea abilităților autonome.
  • Simulări de situații în care elevii să-și poată exersa inițiativa.

➽ De ce să participi la acest curs, care sunt beneficiile?

Îți dorești ca elevii tăi să devină lideri în  propria lor învățare? Dorești să îți ajuți elevii să devină autonomi și să le valorizezi inițiativa indiferent de materia pe care o predai? Dorești să trăiești o experiență de învățare care să aducă valoare în practica ta pedagogică? Dacă una dintre întrebări te preocupă, atunci cursul este pentru tine 🙂

➽ De ce ai nevoie pentru a participa la curs?

Pentru a nu rata informațiile importante, te rugăm să ai la tine o agendă și un instrument de scris, să ai deschidere și să nu eviți să pui întrebări.

➽ Pe scurt, despre acest curs susținut de Adriana Bălaj:

Scopul acestui curs este să vă ofere instrumentele și cunoștințele necesare pentru a sprijini și a dezvolta autonomia și inițiativa elevilor în cadrul clasei dvs. Sperăm că veți pleca de la acest curs cu abilități practice și strategii eficiente pentru a crea un mediu educațional care să stimuleze creșterea independentă a elevilor. Acest curs se concentrează pe dezvoltarea abilităților profesorilor de a încuraja și de a ghida autonomia și inițiativa elevilor în procesul de învățare.

Cursul îmbină partea teoretică cu sesiunea practică. Vom explora teoretic: conceptelor cheie legate de autonomia și inițiativa elevilor, Analiza studiilor de caz relevante.

  • Vom lucra într-o sesiune practică
    • Exerciții și activități practice pentru integrarea instrumentelor în planificarea lecțiilor.
    • Sesiuni de simulare pentru practici pedagogice eficiente.

Cursul încurajează schimbul practic de idei, dezbaterea și se va finaliza printr-o sesiune de reflecție și feedback.

16-17 Februarie: Curs de bază Comunicare Nonviolentă cu Daniela Doru: 9h, 900 lei

Vineri, 16 februarie: 17:30 – 20:30
Sâmbătă,17februarie:10:00 – 17:00 (cu o oră pauză la prânz)

Mulți ani am considerat că a comunica înseamnă a vorbi. Când am descoperit că a comunica înseamnă și: Ascultare activă și Exprimare onestă, am înțeles ce înseamnă cu adevărat a comunica. Acest lucru s-a întâmplat când am aflat și integrat în limbajul meu și Comunicarea Nonviolentă.

Dezvoltată de doctorul în psihologie Marshall Rosenberg, Comunicarea Nonviolentă (CNV) este un instrument de relaționare și conectare ce sprijină transformarea conflictelor în experiențe de învățare și creștere.

Ca profesoară și mamă observ zilnic cum acest instrument contribuie la crearea și dezvoltarea relațiilor mele cu copiii și adolescenții. Este un sprijin real către relații care aduc cooperare și colaborare, încredere, autenticitate și ușurință în exprimare.

Acest curs de bază – Introducere în Comunicare Nonviolentă va fi o experiență practică de a exersa și integra un nou mod de comunicare în relațiile tale. Iar dacă ești părinte sau profesor, atunci invitația mea este cu atât mai plină de căldură pentru că acest instrument poate fi un cadou valoros în creșterea și dezvoltarea copiilor din jurul tău și evident a ta.

Structura celor 2 zile te vor ghida către:
– Pașii Comunicării Nonviolente
– Ascultarea Activă – care ne înzestrează cu superputerea empatiei
– Exprimarea onestă – care se întâmplă dincolo de critică și judecăți
– Auto Empatia prin înțelegerea și acceptarea emoțiilor intense precum Furia, Frustrarea sau
Tristețea.

12 Martie, 17:30: Nevoia de autonomie a copiilor cu Ioana Drăgan, sediul Babel Școală+Liceu: 3h, 300 lei

➽ Data: 2 martie 2024, ora 17:30

➽ Locația: Campusul Babel, strada Phoenix nr. 42, Dumbrăvița, Timiș

➽ Înscrieri aici: bit.ly/Curs-CFEE-Autonomia-Copiilor

➽ Pentru cine este potrivit acest eveniment?
Acest eveniment este potrivit cadrelor didactice care lucrează în grădiniță și clasele primare

➽ Ce vei descoperi la acest eveniment?

  • Importanța sprijinirii autonomia copiilor încă de la vârste mici, din perspectiva psihologie dezvoltării
  • Cum ajută sprijinirea autonomiei adaptarea mai ușoară a copiilor la școală
  • Ce presupune autonomia în învățare și dacă e posibilă la vârste mici
  • Exemple practice de sprijinire a autonomiei în grădiniță pe cele cinci domenii de dezvoltare
  • Exemple de bune practici la clasele primare
  • Cât și cum oferim autonomie copiilor, pe niveluri de vârstă

➽ De ce să participi la acest curs, care sunt beneficiile?
Dacă îți dorești ca în grupa pe care o conduci, copiii să fie fericiți și dornici să învețe este nevoie să le sprijini nevoia de autonomie. Dacă vrei să înveți cum se poate dezvolta un copil armonios și ești preocupat de competențele pe care copilul le va dezvolta în grădiniță, cursul este pentru tine. Dacă înțelegi că fiecare grupă este diferită și că nu există soluții magice care se pot aplica oricărei grupe de copii acest curs este pentru tine.

➽ De ce ai nevoie pentru a participa la curs?
Pentru a nu rata informațiile importante, te rugăm să ai la tine o agendă și un instrument de scris, să ai deschidere și să nu eviți să pui întrebări.

➽ Pe scurt, despre acest curs susținut de Ioana Drăgan
Scopul acestui curs este să vă ofere o perspectivă a efectelor, pe termen lung, al sprijinirii autonomiei la copiii mici. Am gândit acest curs plecând de la cele cinci domenii de dezvoltare pe care este centrat curriculum pentru educație timpurie și de la aspectele psihologice ale dezvoltării copiilor cu vârste între 3 și 6 ani.
Vom explora împreună cum și câtă autonomie putem acorda copiilor în funcție de temperamentul și dezvoltarea fiecăruia.

Cursul este gândit să sprijine educatorii în a gestiona mai bine grupa de copii, lucrând diferențiat pentru fiecare nivel de vârstă. Cursul are o componentă teoretică scurtă și una practică centrată pe exemple și scenarii. Partea teoretică este maxim 15% din curs, în restul timpului vom explora pe niveluri de vârsta activități
practice care se pot aplica imediat la clasă.

23 Martie: Cum să întelegi și să susții dezvoltarea copilului tău?: 8h, 600 lei

11 Aprilie: Cum creez contextul de învățare pentru a crește implicarea copiilor cu Anca Uzun: 3h, 300 lei

19 & 20 Aprilie: Comunicare Nonviolentă cu Manuela Murariu, sediul Babel Școală+Liceu: 9h, 900 lei

10 & 11 Mai: Curs de Învățare Experiențială cu Monica Diaconu și Claudia Goldan: 9h, 900 lei

Aplică Învățarea Experiențială: pachet de consultanță și coaching pentru profesori

Cum te poți înscrie la un program?

Pentru a te înscrie la unul din programele oferite de Centrul pentru Formare în Educație Experiențială te rugăm să completezi acest scurt formular.

Cine sunt trainerii din Centrul pentru Formare în Educație Experiențială?

Monica Diaconu
Este unul dintre co-fondatorii proiectului Școala Babel, alături de alți părinți și profesori din Timișoara ce formează din 2016 Asociația Părinți în Dialog. Crede în puterea dialogului, a poveștilor și a unui scop mare, ca ingrediente esențiale ale unei comunități ce poate schimba realitatea școlară a copiilor.
Din 2001, se află în mijlocul celor care învață, ca profesor de engleză, olandeză, învățătoare sau dirigintă, formator sau mentor de profesori, facilitator de învățare pentru părinți. Crede că învățarea poate deveni cea mai plăcută activitate pentru oamenii de orice vârstă atunci când este autentică, la nivel profund, împreună cu ceilalți.
De aceea, își dorește să vadă în cât mai multe locuri „Învățarea la putere”, motto-ul sub care s-a adunat comunitatea Școlii Babel în Timișoara.

Manuela Murariu

Manuela Murariu

Sunt profesor de limba engleză și germană și, totodată, membru fondator al Școlii Babel. Prima mea întâlnire cu Comunicarea Nonviolentă a avut loc în 2007. Mi-a deschis o perspectivă neașteptată asupra potențialului experienței umane, mi-a umplut sufletul de speranță că se poate trăi mai frumos și mai armonios. În 2022 am devenit trainer certificat de către Centrul de Comunicare Nonviolentă (CNVC) din S.U.A. Am credința că acest instrument poate servi oricărei persoane ce își dorește să clădească relații bazate pe încredere și autenticitate, cu atât mai mult unui dascăl.

Adriana Bălaj
Licențiată în Istorie, absolventă a Universității de Vest din Timișoara în 2013, în cadrul căreia a absolvit și un program de studii masterale de specialitate: Istorie conceptuală românească în context european. A urmat și programul de masterat Managament Educațional și Dezvoltare Curriculară, profesând în mediul preuniversitar la Școala Gimnazială nr 1 din Timișoara și Liceul Teoretic Babel. Activitatea didactică i-a fost recunoscută prin premiul Merito 2021, când a fost premiată la nivel național alături de alți 10 profesori de top din România. Este vicepreședinte al asociației Inițiativă în Educație din Timișoara, în cadrul căreia coordonează un club de lectură pentru profesori și pasionați de educație, organizând peste 63 de ediții lunare. Tot în cadrul asociației a debutat ca formator încă din anul 2016. A susținut ateliere de învățare pentru profesori despre metode interactive de predare, importanța jocului didactic în învățare, metodică și didactică, dar și creativitate în proiectarea didactică. A devenit formator certificat în Învățare Experiențială după un program de formare la CEGO Leuven, Belgia în 2021, facilitând de atunci ateliere despre învățare experiențială, implicarea copiilor în învățare. În cadrul Proiectului Merito inițiat de Fundația Romanian Business Leaders, facilitează ateliere de învățare colaborative pentru profesori-  susținute în Forumuri Regionale Merito. A realizat o serie de capsule de învățare fiind formator în cadrul programului pentru dezvoltare continuă pentru profesori Învăț și zâmbesc, dezvoltat de Edu Magic.În formarea profesională ca formator continuă să se perfecționeze, a urmat 22 de ore de pregătire în Abilități de formare și facilitare, în cadrul Training cafe București în februarie 2023. În prezent este și profesor metodist în învățământul preuniversitar al Inspectoratului Județean Timiș.

Daniela Doru 
Trainer in curs de Certificare Comunicare Nonviolentă, Mindfulness Coach.

Sunt un om care învață continuu din experiențele vieții.
Am urmat de-a lungul vieții studii (cu masterat în Management Strategic al Universității de Vest din Timișoara) și multe cursuri în dezvoltarea inteligenței emoționale și cultivarea stării de prezență.
Am activat încă din studenție ca și voluntar în contexte educaționale prin care am descoperit bucuria creșterii și dezvoltării continue prin a oferi și facilita spații de învățare.
Acum sunt Coach Certificat Mindfulness și Trainer în curs de certificare Comunicare Nonviolentă, cultivând constant contextul de a învăța cu inima pentru a-mi educa mintea. Lucrez în educație formală (profesoară și coach la Liceul Teoretic Babel Timișoara) și nonformală (coach și trainer) de mulți ani și astfel am descoperit oameni și am trăit experiențe care m-au îmbogățit enorm, oferindu-mi energia și cunoștințele cu care pot contribui și eu la dezvoltarea și starea de bine a celorlalți.
Sunt profesor SuperTeach, facilitatoare World Peace Game și creatoare de diverse programe, printre care se regăsesc podcastul ”Învăț și zâmbesc” (oferit de EduMagic comunitații de profesori din România) și programul Mindful Parent – curs de 8 săptămâni care integrează Comunicarea Nonviolentă, Coaching-ul și tehnica de Mindfulness.

Anca Uzun
Absolventă a Facultății de Psihologie din cadrul Universității Babeș-Bolyai, face parte din echipa Liceului Teoretic Babel de 5 ani, după o carieră în domeniul trainingurilor pentru adulți. Pasionată și de educația adulților dar și de cea a copiilor, a împletit de-a lungul timpului cele două segmente prin diferite roluri și inițiative. Anca a devenit Coach Solution Focused și lucrează în prezent atât cu adulți, cât și cu adolescenți în întâlniri unu-la-unu, dar și activități de grup. Susține dezvoltarea părinților prin proiectul Educație pozitiva, respectiv „Clubul de carte…altfel” adresat persoanelor care țin spațiul pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor. De asemenea, a devenit Trainer Certificat Învățare Experiențială cu intenția de a împărtăși din valoarea pe care această pedagogie o aduce în lume. De atunci, a inițiat o serie de traininguri și întâlniri de reflectare atât pentru echipa Babel, cât și pentru publicul larg, în cadrul unor evenimente precum SEED.

Claudia Goldan
A absolvit Școala Normală “Eftimie Murgu” din Timișoara în 1997, specializarea învățători-educatoare. Este licențiată în Filologie, absolventă a Universității de Vest din Timișoara în 2002, specializarea Engleză-Spaniolă. Înainte de Babel, a avut ocazia să activeze pentru perioade de câte un an de zile ca învățătoare sau profesor de limba spaniolă în cadrul altor trei școli din Timișoara. Pasiunea pentru predare și învățare a făcut-o să ofere un curs de limba română pentru studenți străini în cadrul Universității din Oviedo, Spania, unde a studiat pe tot parcursul anului III de facultate, fiind beneficiară a unei burse Erasmus. Recent a finalizat și un program de studii masterale la Universitatea de Vest din Timișoara (2023)- Consiliere si consultanță filosofică, care o ajută atât în munca cu adulții cât și în cea cu copiii.
Este parte a echipei Babel din 2016, de la înființarea acestei școli. A fost învățătoare pentru prima generație de copii care a studiat începând de la clasa pregătitoare la noi în școală. A mai fost pe parcursul acestor ani profesor de limba spaniolă, profesor de limba engleză, iar de anul trecut începând coordonează echipa de învățătoare și mentorează sau face coaching cu membrii echipei Babel.
În cadrul proiectelor școlii a avut ocazia să viziteze școli din Anglia, Suedia, Olanda și Belgia, a participat anual la workshopuri de învățare experiențială și a devenit formator certificat în Învățare Experiențială după un program de formare la CEGO Leuven, Belgia în 2021, facilitând de atunci ateliere despre învățare experiențială.

Ioana Drăgan
A absolvit Liceul Pedagogic din Caransebeș în 1998 cu specializarea învățător – educatoare, apoi din pasinue pentru copii, a studiat și Psihologia și mai multe cursuri de dezvoltare personală. A lucrat în învățământul preșcolar unde, de-a lungul anilor s-a dedicat dedicat atât dezvoltării copiilor cât și educației pentru adulți. Adeptă a parteneriatului familie – școală a susținut ateliere cu părinții și s-a implicat în deschiderea grădiniței spre comunitate.

S-a alăturat ehipei Babel în anul 2018 unde a experimentat și pus în practică, de-a lungul anilor, mai multe concepte din pedagogia experiențială, încercând să le adapteze la mediul școlar românesc. A devenit formator certificat în Învățare Experiențială după un program de formare la CEGO Leuven, Belgia în 2021 și face parte din Corpul Național al experților în management școlar.

În prezent este director la Grădinița PP 23 unde coordonează un număr 40 de cadre didactice și este profesor de educație socială la Liceul Teoretic Babel.

Cristina Stanimir
A absolvit Școala Normală “Eftimie Murgu” din Timișoara, specializarea învățători. A fost profesor pentru învățământul primar timp de 22 de ani, dintre care 4 ani în învățământul tradițional, 16 ani în învățământul alternativ Step by Step cu certificările corespunzătoare și 2 ani în învățământul privat la Școala Primară Babel. S-a perfecționat mereu, obținând gradul didactic I în anul 2005. Este licențiată în Economie, specializarea Managementul firmei la Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Științe Economice și a urmat programul de conversie profesională al Universității Transilvania din Brașov, specializarea matematică al Facultății de Matematică și Informatică, în urma căruia profesează la Liceul Teoretic Babel ca și profesor de matematică pentru învățământul gimnazial.

Din pasiune pentru matematică și jocuri a devenit trainer certificat MindLab coordonând pentru 4 ani o grupă de copii, Spirit of Math teacher pentru un an in Vancouver, Canada, pregătind copii performanți la matematică și a dezvoltat un canal de Youtube, intitulat Mate cu Cristina pe care postează explicații despre rezolvarea problemelor matematice pentru copii. 

A făcut cunoștință cu învățarea experiențială în 2016 în Olanda prin cursul “Basic training process focused education”, a participat la workshopuri dedicate învățării experiențiale, a vizitat școli din Olanda și Belgia în care aceasta se aplică și a devenit formator certificat în Învățare experiențială după un program de formare la CEGO Leuven, Belgia, în 2021.

Descarcă Toolkit-ul GRATUIT: ``Implicarea Copiilor``

Cum poți lua legătura cu noi?

Informații despre Centrul pentru Formare în Educație Experiențială, program, înscrieri, oferte personalizate:

  • Anca Uzun: anca.uzun@scoalababel.ro
  • Luminița Nica: luminita.nica@scoalababel.ro

Telefon: 0787 564 463