Vara profesorilor ALTFEL

Școala Babel a creat în această vară spațiul de conectare și creștere pentru educatorii, profesorii și învățătorii pasionați de educație din Timișoara și nu numai, printr-o serie de întâlniri și ateliere nonformale săptămânale. Aceste întâlniri au umplut spațiul școlii de entuziasm și au contribuit la crearea unei comunități de cadre didactice care să învețe împreună, […]

Read more
IMPLICAREA – PUNTEA DINTRE FORMAL ȘI NONFORMAL

IMPLICAREA – PUNTEA DINTRE FORMAL ȘI NONFORMAL

Concluzii ale proiectului Erasmus+ Eudvision Monica Diaconu, Școala Primară Babel Educația nonformală, acea educație ce se organizează în afara instituțiilor cu rol clar definit, depinde într-un mod firesc de gradul de implicare al celor ce o fac posibilă (atât facilitatori cât și beneficiari). Fără implicarea participanților, contextul nonformal nu există. El nu este susținut decât […]

Read more
Puterea lui Împreună – varianta olandezo-flamandă

Puterea lui Împreună – varianta olandezo-flamandă

Impresii puternice de la Congresul de Educație Experiențială, Wijchen, Olanda Trăim aceleași vremuri, indiferent unde locuim. Vremuri care par să ne testeze puterea de a spera, de a imagina viitorul, de a crede că eforturile noastre în educație vor duce undeva. Putem întâmpina aceste vremuri cu închiderea între propriile ziduri și capitularea. Sau…. Varianta olandeză […]

Read more
Deconectarea și reconectarea de vineri, din mijlocul naturii

Deconectarea și reconectarea de vineri, din mijlocul naturii

După vacanță și o pauză cauzată de vremea capricioasă, cu muuulte grade cu minus, de-abia am așteptat să revenim la programul nostru obișnuit din fiecare vineri: plimbările în natură. Nici chiar vremea deosebit de rece nu ne-a descurajat, însă, de la ieșirile zilnice în parc, pentru programul zilnic de sport și joacă, atât de îndrăgit […]

Read more
Călătorie către Minunata Lume Nouă

Călătorie către Minunata Lume Nouă

Manuela Anghelescu, autoarea minunatei cărți În căutarea fericirii, mămică de doi copii plini de zâmbete și persoană dragă Școlii Babel, ne deschide, prin cuvinte, poarta către o lume unde copiii nostri ar putea trăi altfel. Multumim Manu și ne bucurăm să navigăm împreună! Suntem ceea ce devenim și devenim ceea ce învățăm. Înțelegem din ceea ce […]

Read more
C- Competențe

C- Competențe

Competențe  – un cuvânt ce apare mereu în discursul educațional actual și care definește rezultatele dorite ale procesului de învățare. În procesele de învățare ce urmăresc dezvoltarea de competențe, cunoștințele teoretice și deprinderile practice sunt oferite copiilor împreună. Esențial este ca mediul de învățare să ofere oportunități variate (experiențe) unde acest mix între cunoștințe și […]

Read more
Bogăția mediului de învățare

Bogăția mediului de învățare

În învățarea experiențială, mediul în care copiii învață este la fel de important ca și profesorul ce le ghidează activitatea. Felul în care acest mediu este gândit poate să ofere o bogăție de experiențe de învățare sau, dimpotrivă, să creeze un zid între școală și viață. Metafora pe care Ferre Laevers o folosește pentru a […]

Read more
A – Autenticitate

A – Autenticitate

A nu purta o mască. A te exprima spontan fără riscul de a fi judecat. În olandeză (limba în care sunt publicate majoritatea materialelor scrise de Ferre Laevers) –  echtheid, goed in je vel voelen  (să te simți bine în pielea ta) Autenticitatea este o condiție esențială pentru ca învățarea din experiență să se poată întâmpla. […]

Read more
  • 1
  • 2